Review Page 303 Suruh Al-Kahfi

Syukur kerana pagi ni aku berjaya menamatkan hafalan pada page 303 suruh al-Kahfi. Agak tersasar dari jangkaan awal sebelum Ramadhan lalu.

Terdapat beberapa tempat dalam page ini yang mengelirukan bagi aku menghafal.

Permulaan ayat 84 dan 94 hampir sama. Ayat 85,89 dan 92 memang hampir sama kesemuanya tapi pendek dan mudah. Aku jadikan ayat-ayat ini sebagai panduan visual kedudukan hafalan.

Ayat 86,90 dan 93 hampir sama dan memberikan kesukaran kepada aku. Aku mudah terbabas ketika berada dalam ayat-ayat ini.

Penghabisan ayat 94 dan 95 juga hampir sama.

Namun syukur kepada Illahi kerana memberi kepada aku kejayaan yang tidak seberapa ini. Ingat ‘Just Do It’. REWARD adalah milik Allah.

One thought on “Review Page 303 Suruh Al-Kahfi

Leave a Reply

