Update Case Study Selepas Sebulan

Dah sebulan aku minum susu Alpha Lipid Lifeline. Ramai bertanya apa kesannya. Ni dia report aku…

Untuk kes fasting (data sebelah pagi).

Masih terkawal walaupun ada yang terbabas jauh seperti pada hari raya korban. Tahap gula naik sampai 13.8. Namun begitu tahap gula dalam darah aku kira tinggi la walaupun ambik ubat maksimum. Cuma selepas kawan aku terangkan data untuk fasting sebenarnya ialah 8 jam posa (tidur malam) sepatutnya dibawah 7.

Tapi kebanyakan data aku tak sampai 8 jam posa sebab aku selalu minum pukoi 12 tengah malam, dan check awai pagi lepas sembahyang subuh. Tapi tahap dalam darah aku kira masih tinggi jugak.

Untuk kes lepas lunch ( selalu pukoi 3-4 petang)

Data sebelah petang kira menarik cuma ada 3 kes yang extreme iaitu

27/11 -> 12.4 sebab makan kenduri banyak sangat.

29/11-> 18.7 sebab aku makan pulut banyak sangat.

9/12 -> 12.2 sebab makan banyak musim raya korban.

Tahap darah aku untuk 2 jam lepas lunch kira memuaskan.

Aku disuruh cucuk insulin pun sebab data pagi yang tidak terkawal.  Setelah disemak maka aku dapat pastikan puncanya. Sebelah petang aku selalu mengalami perasaan lapar yang memaksa aku nak makan banyak, lepas tu sebelah malam makan lagi so walaupun fasting data memang susah nak elok.

Apa kesan susu Alpha Lipid yang aku rasa?

Selepas sebulan memang tak banyak kesan positif terhadap penyakit kencing manis aku. Aku mulanya rasa kecewa la jugak tapi bini aku nasihatkan untuk teruskan. Dia kata “Dah 3 tahun sakit, takan dalam sebulan nak sembuh terus!”

Jadi aku bersemangat kembali. Lagipun bini bagi support kena teruskan laaa.

Sebelum ni aku ada pi seminar tentang herba. Dalam seminar tu seorang penceramah Dr. Az.. Pakar Herba kata “Kita sihat kalau perut kita bersih. Perut dapat memproses dengan baik. Sebab tu Islam suruh umatnya berpuasa. Nak tahu perut yang mampu memproses dengan baik ialah dengan melihat tahi. Kalau tahi timbul maka baik lah proses perut anda.” 

Allah mengarahkan manusia mengerjakan puasa bukan hanya pada umat Nabi Muhammad saw tapi juga kepada umat-umat terdahulu.

Selepas masuk minggu ke 3 aku minum susu ni aku perasan tahi aku timboi. Aku tanya bini aku, dia kata dia tak belajar la pulak pasai tahi timboi ni. Bini aku seorang doktor di hospital kerajaan. Dia kata “secara teorinya tahi timboi kalau lemak keluar banyak.”

Adakah ini tandanya benar seperti kata ketua saintis ICR, Michail Borissenko “Colostrum merawat, membersih dan memulihkan perut anda”. ???

Tak tau la pulak kesan lain…TUNGGUUUUU sebab orang yang taja aku kata kebanyakan testimoni adalah selepas 2 bulan minum susu Alpha Lipid Lifeline.

Leave a Reply

