Susulan Rawatan Kencing Manis

Kelmarin aku pi jumpa doktor untuk peperiksaan berjadual sakit kencing manis. Dr. Tan yang periksa aku. Dia begitu excited dengan result Hba1c aku. Dia dok kata “good, good” tak henti-henti. Dia buka balik record tahun lepas, bulan feb 2008 Hba1c aku dok kat 8.25 memang out of control.

Result terkini 7.5 kira dok dalam kawasan control. Actually result bulan dec 2008 yang bini aku ambik dulu dok kat 7.4.

Susu Alpha Lipid aku dok jalan macam biasa cuma ada satu bulan tu (feb or mac 2009) tah aku ter’mis’ sebab tak cukup budget. Diet aku dah lari sikit sebab aku lani dok buat kerja ‘HEAVY DUTY’.  Kira berexercise la masa ni.

3 thoughts on “Susulan Rawatan Kencing Manis

  1. Salam Meon.
    hang jgn percaya sgt dgn alpha lipid tu boleh control DM hang,…boleh minum tapi jgn terlalu tinggal ubat DM hang…
    regards
    achoy

  2. hehehe..baguih la…control makan yg paling penting…nk ambik food supplement mcm susu tu ok..tapi jgn sampai membazir

Leave a Reply

